Nu kör vi med ett ordentligt inlägg här va!







Jag är en av de ganska många som vill pierca mig. Men jag är oxå en av de många som inte får. Då vill jag börja med att säga: Ja, jag är avundsjuk på er som får! Det e sant seriöst jag erkänner. SÅ ni som har piercing tex Cattis som pierca sig igår Congratz! ;) Ta absolut inte illa upp av dethär inlägget!

För i detta inlägg drar jag inte upp fördelarna med piercing. Vilket iförsig bara är 'snygghetsfaktorn'. Utan nackdelarna. Annars skulle det ju inte vara nåt jävla tröstinlägg. Men i alla fall. Jag ska försöka börja nånstans nu...


Varför piercar vi oss överhuvudtaget för det första? Är det kul att ha ett hål i ansiktet? Bara för att sen trä igenom en liten metallgrej som går in i din hud? Hålen är verkligen hål. Det är rätt äckligt att tänka att om man särar på de så kanske man lixom ser in under huden. EUW! Tänk att man lixom typ kan töja på den och så sen, 'ryser'. Bättre att bara köpa nån jävla klistersak som man klistrar fast var man vill ha den!

Att få jobb... Ja de flesta accepterar ju inte arbetskraft med ohygieniska hål i ansiktet. För de är verkligen ohygieniska. Man kan tex inte få jobb inom sjukvård. Tror jag hAHAH. För där är det ju jävligt strikta hygienregler! Att få sommarjobb och så oxå...

Sen när du blir äldre... Och ångrar dig. Och tkr det e så jävla töntigt så det inte e sant. Min syster tex som är nåt me 20 och fler jag känner som är vid den åldern ångrar sig rejält för sina piercings!

Och nu ska jag vara ärlig.. Men i själva verket äre ju jävligt ute med piercing. Fan de pierca sig på 90 talet för i helvete. Var inte så jävla gammalmodiga nu.

Och asså.. det där med piercing. Det är samma sak som med tex en fjällrävenjacka. Man tror att man är nåt. Bättre än alla andra, snyggare, coolare. Fan vet jag. Och det e bara så jääävla töntigt!

Och så avslutar jag inlägget såhär:

Säg mig. Vet ni en endaste kändis som har piercing i ansiktet? Förutom om nån jävla punkare, eller kille? Jag kommer iaf inte på nån. Anledningen är nog för att de har press på att vara vackra. Och en kula/ring i ansiktet gör dig inte vackrare. Ibland nästan tvärtom. De vill helt enkelt inte förstöra sin hud med ett hål.

Dags att vi inser att dethär med piercing bara är bullshit...

Vi tror att det är snyggt. Men vi har själva fått oss att tro det. Så tveka före ni bestämmer er om ni verkligen vill plåga er själva. Sticka in en nål i er själva. Fyfan

Peace out, alla med piercing. Inga krig och påhoppningar nu, tack så mycket! Min blogg mina åsikter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0