Jasmine har en åsikt



...om att vissa små "företag", klädaffärer eller mataffärer härmar andra.

Ja, så sjukt irriterande! Lixom herregud om ni nu har ett miljon-företag så borde ni väl förfasiken visa att ni är värda den titteln. Inte gå runt och sno andras idér/designer eller vad det nu är ni snor.

Ska vi ta den här tröjan som exempel:



Tror att det var Gina som var först (rätta mig om jag har fel). Lixom visst det blev mode med randigt och lalalalala!  Men var de andra (dvs H&M, Kappahl, Lindex, MQ mm) tvungna att tillverka JUST samma modell med samma färger och nästan samma avstånd mellan ränderna till och med?

Eller "baseball-jackan". Först i bikbok (vad jag vet) och sen kom de till Gina och nu finns det ett antal exemplar på H&M oxå såg jag.

ANVÄND ERA HJÄRNOR ERA SMÅ APOR! Kom på nåt nytt, lägg gärna ner lite extra tid om det är det som krävs. Men gå förfasiken inte och härma e andra företagen!

Ett annat exempel är då när jag var i Coop med Cattis, så såg jag dethär:




Ni vet Polly-godiset som ni annars ser på bilden dådå... Men iaf så såg jag att Eldorado tillverkar fett wannabe! 'Doris'. För det första: Herregud tror ni nån köper era freakin Dorisar istället för Polly? För det andra: Vem faa-an döper godis till 'Doris'. Av allt annt det kunnat heta, så Doris? De ville säkert ha nåt tjejnamn som Polly dådå..? Skriker bara WANNABEEEE om det hela!

Gosh vad irriterad jag blir.. Men men det är väl deras problem, haha!

Kisses

Kommentarer
Postat av: steffie

Haha, gud vad härmigt!

Btw, har "veckans blogg" just nu, kommentera om du vill vara med! XP

2010-10-26 @ 17:12:35
URL: http://steffie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0